دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

پاسخ به سوالات (دانسته های یک پرستار در قالب یک وبلاگ )

سلام من در دوران عقدم یکی دو دفه با همسرم نزدیکی داشتم ولی بطوری که همسرم هنگام ارضا مایع منی خود را روی دستمال ریخت ولی الان از زمان قاعدگی من گذشته و من خیلی میترسم بنظرتون چیکار میشه کرد؟


سلام
بهتره که شما یک ایمیل جهت پاسخگویی خصوصی داشته باشید
..... بعد از هر نزدیکی که شما از هیچ گونه وسیله جلوگیری استفاده نمی کنید در صورتی که خروج منی در واژن انجام میشه از روش های اورژانسی استفاده کنید ( در همین وبلاگ توضیح داده شدن ))

ممکنه مقداری اسپرم در مایعاتی غیر از منی (( مایعاتی که قبل از خروج منی خارج میشن ))وجود داشته باشه که باعث بارداری بشه
شما یه تست بارداری بدین (( در داروخانه ها موجوده baby check ))
همچنین در این موارد هم بهتره از روش های اورژانس استفاده بشه 
  
سلام، من سه ماه پیش سقط داشتم بعدا متوجه شدم Tshم 8.7 بود که لووتیروکسین مصرف کردم، یک ماه پیش دوباره آز دادم که به 1.08 ( دقیقا بعد بیست روز مصرف قرص لوو)رسیده بود که طبق نظر پزشک مقدار مصرفش رو کم کردم وبه هفته ای یک عدد رساندم ولی از طرف دیگه من این ماه باردار شدم ( هفته 4 )و در آز 2.8برای Tsh بدست آمد، الان به نظر شما چه کنم؟ آیا روزانه نصف قرص رو دوباره شروع کنم؟ این مقدار کافیه یا کمه؟ یا زیاده؟ یک روز در میان خوردن چطوره؟

سلام
شما مصرف قرص رو به همون مقدار تجویز شده یعنی یک قرص ادامه بدهید
اما باردار شدنتون رو به اطلاع پزشک معالجتون برسونین تا در زمان لازم مقدار قرص رو تعدیل کنه 
 
 
سلام و تشکر از زحمات شما . من یک سوال داشتم مادرم یک ازمایشی دادند که همه تقریبا تو رنج نرمال بوده بجز یکیش میخواستم ببینم نشانه چیه cea 19-9 رنج نرمالش تا 37 بوده برای مامان من 39 بوده نشانه چی میتونه باشه خیلی نگرانیم لطفا زودتر پاسخ بدهید . ممنون

سلام
زیاد نگران نباشید
هنگامی که فرد دارای علائمی مانند درد شکم، حالت تهوع، از دست دادن وزن و زردی است این آزمایش درخواست می شود تا پزشک مطمئن شود که بیمارش سرطان لوزالمعده ندارد
این تست برای کمک به افتراق بین سرطان لوزالمعده و بیماری های دیگر مثل پانکراتیت استفاده می شود
و یا وقتی که پزشک مشکوک است که فرد سرطان لوزالمعده دارد و یا در حین درمان سرطان لوزالمعده یا پس از آن، درخواست می شود.
CA 19-9 ممکن است همراه با سایر آزمایش ها، نظیر CEA، بیلی روبین و/ یا آنزیم های کبد درخواست شود.
بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان کیسه صفرا، انسداد مجرای صفراوی (به عنوان مثال، سنگ کیسه صفرا)، پانکراتیت، فیبروز سیستیک و بیماری کبد و حتی سیگار کشیدن باعث افزایش مقدار CA 19-9 می شوند.
از پزشک بخواهید این آزمایشات را انجام دهد تا به جواب قطعی رسد 
 Bilirubin, CEA, Liver panel, Tumor markers 
 
 
 سلام من کم کاری ترویید دارم و تریاک هم میکشم tshمن یک دفعه10/5بود والان روزی یک قرص لووکسین مصرف میکنم لطفا مرا راهنمایی کنید ایا تریاک اثر منفی روی بهبودی دارد یا نه .متشکرم

سلام
داروهای مروط به کم کاری تیروئید رو طبق نظز پزشک و سر وقت مصرف کن
مصرف مخدر اشکالی رو در روند درمان بوجود نمیاره
اما سعی کن داروها رو با نظر پزشک مصرفغ کنی و آزمایشات دوره ای رو هم
انجام بدی چون درمان کم کاری تیروئید بسیار طولانی مدته و شما باید
تقریبا تا آخر عمر دارو استفاده کنی 
 
 
سلام من درچهار پنج هفتگی بارداری هستم چطوری سقط کنم

سلام
روش هایی برای ختم بارداری وجود داره مانند استفاده از قرص
تزریق آمپول و روش های جراحی
همگی این روش ها با توجه به احتمال خونریزی های بعدی نیاز به پیگیری و تحت نظر بودن را دارند
توصیه می کنیم که با توجه به اینکه سقط باید قبل از هفته هشتم انجام شود فورا به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید
 
 
با سلام من مادر پسری سه ساله هستم ،چندروز پیش پسرم سرماخوردگی خفیفی گرفته بود ومن بخاطر اینکه بیماریش طولانی نشه به درمانگاه خصوصی نارمک مراجعه کردم که متوجه یهدکتر ناشی که مثلامتخصص کودکان بود شدم که بعداز یه معاینه یک دقیقه ای آمپول سفتریاکسون وتجویز کرد که البته من بعدازمشورت کردن باچنددکتر متخصص اجازه تزریق وندادم وخداروشکر میکنم بااینکه سواد دکتری ندارم اما فهمم ازاون دکترخیلی بیشتربود چون الان باید درباره مرگ کودکم سوگواری میکردم

برای درمان سرماخوردگی که کودکمون فقط بیحالی و درد عضلات و آبریزش بینی داره از 1- مصرف مایعات فراوان 2- استراحت 3- حداکثر داروهایی مانند شربت سرماخوردگی و در صورت تب شرت استامینوفن استفاده کنید .
در هر صورت سرماخوردگی با علائم بالا 6 روز طول می کشه چه دارو مصرف کنی چه مصرف نکنی
اقدامات ذکر شده به خاطر اینه که در این مدت شش روزه بچه مون زیاد اذیت نشه
در صورتی که کودک تب بیشتر از 39 درجه و یا گلودرد داشت باید آنتی بیوتیک هم طبق نظر متخصص استفاده شه 
 
 
با سلام برای زخم سوختگی درجه سه که عفونت کرده و الان مثل زخم بستر تا عمق 3cmدبرید (تخلیه)شده چه طور میشه سرعت زخم را در ناحیه باتکس افزایش داد لطفا راهنماییم کنید به ایمیلم

پیشنهاد می شه از پانسمان های مرطوب همراه با آنتی بیوتیک و کورتون استفاده کنید مثل پانسمان کامفیلد نقره و ...

اما اگه به آنها دسترسی ندارید پیشنهاد میدم با یک پرستار مشورت کنید
اگه من قرار باشه این پانسمان رو با شرایطی که شما از زخم توضیح دادید انجام بدم :
به صورت استریل از پماد های هیدروکورتیزون ، تتراسایکلین و سیلور جهت تهیه گاز چرب استفاده کرده پس از اطمینان از دبریدمان خوب و کامل این گاز های چرب رو با بتادین آغشته کرده و پس از شستشوی محل با سرم رینگر داخل زخم را با این گاز ها پر کرده و پانسمان روزی دو بار با این دستور انجام میشه
توصیه میشه همزمان با این پانسمان یمار داروی انتی بیوتیک وسیع الطیفی مثل سیپروفلوکساسین همچنین یفکسیم و مترونیدازول هم دریافت کنه
حتی به صورت تزریقی هم باشه بهتره
به امید بهروزی 
 
 
سلام. من در ماه اول بارداری با شیاف سقط داشتم. الان بعد از دو هفته هنوز حالت تهوع دارم و به بوها حساسیت نشون می دم و نفخ هم دارم. ممکنه جنین کامل سقط نشده باشه؟ البته من یه جسم لوبیا شکل رو دیدم که همراه با لخته های خون از رحمم خارج شد. لطفا راهنمایی کنید

سلام
شما سقط داشته اید
اما برای اینکه مطمئن باشید و همچنین از تخلیه کامل محتویات رحم هم اطمینان کامل بدست آورید به پزشک معالج مراجعه و یک سونوگرافی از رحم  پیشنهاد می شود 
 
 
سلام من در هفته 14بارداری متوجه کم کاری تیرئید شدم و تا25روز قرص مصرف کردم اما 1هفته س قرصم تموم شده و نمیدونستم باید دوباره بخورم حالا دکتر دوباره ازمایش داده واسه نی نی م نگرانم مشکلی پیش نمیادtsh=9.5بوده......نگرانم

سلام
داروهای تروئید باید حتما مصرف شوند
شما از پزشک معالج مشورت بگیرید تا در صورت نیاز آزمایشات و دارو هاتکرار شوند 
 
 
نظرات 6 + ارسال نظر
شما هم برنده شوید پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:52 ب.ظ http://royasharj.ir/

دوست دارید کارت شارژ برنده شوید ؟
برای برنده شدن کافیه از این به بعد از سایت رویا شارژ ، شارژ بخرید
رویا شارژ هرهفته قرعه کشی انجام میده و شما میتونید برنده هر هفته ما باشید
غیر از خریده شارژ ما خدمات دیگری هم ارائه میکنیم
منتظر شما هستیم
( اگر دوست داشتید ما رو با نام : خرید شارژ ایرانسل لینک کنید ، یه دنیا ممنون )

مینا چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ب.ظ

با سلام من از 14 روز پیش که پریودم شروع شد شروع به مصرف قرص یاسمین کردم و بعد از 14 روز هنوز خونریزیم تمام نشده.
آیا این اتفاق غیر طبیعیه؟ باید قطع کتم قرص خوردن رو؟ من خارج از کشور هستم و به دکتر هم دسترسی ندارم.لطفا راهنماییم کنید.
ممنون

پاسخ به ایمیل ارسال شده است

مینا چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:16 ب.ظ

با سلام من از 14 روز پیش که پریودم شروع شد شروع به مصرف قرص یاسمین کردم و بعد از 14 روز هنوز خونریزیم تمام نشده.
آیا این اتفاق غیر طبیعیه؟ باید قطع کتم قرص خوردن رو؟ من خارج از کشور هستم و به دکتر هم دسترسی ندارم.لطفا راهنماییم کنید.
ممنون

به شما توصیه می کنم قرص یاسمین مصرف نکنید
موارد بسیار زیادی از تقلبی بودن و عدم کارکرد مناسب این دارو گزارش شده است
هم چنین به متخصص زنان یا یک ماما مراجعه کنید (( در صورتی که امکان
مراجعه نیست فعلا مصرف قرص رو قطع کن ))

MN سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:44 ق.ظ

با سلام
اگر سکس مقعدی داشته و منی در مقعد خارج بشود و احتمال بدهیم که منی ممکن است ب واژن رسیده باشد (در حد یک احتمال )و هشت قرص ال دی مصرف کنیم احتمال بارداری وجود دارد؟
چند روز بعد از مصرف این هشت قرص پریود اتفاق میفتد؟
اگر ۳-۷ روز بعد از مصرف پریود صورت نگیرد احتمال بارداری وجود دارد؟
با تشکر

سلام
اگه‏ ‏شما‏ ‏قرص‏ ‏ال‏ ‏دی‏ ‏استفاده‏ ‏کرده‏ ‏باشین‏ ‏اونم‏ ‏هشت‏ ‏تا‏ ‏
امکان‏ ‏بارداری‏ ‏واسه‏ ‏شما‏ ‏وجود‏ ‏نداره
و‏ ‏این‏ ‏نکته‏ ‏رو‏ ‏هم‏ ‏دقت‏ ‏کنین‏ ‏که‏‏ ‏لروما ‏سه‏ ‏تا‏ ‏هفت‏ ‏روز‏ ‏از‏ ‏خوردن‏ ‏قرص‏ ‏ها‏ ‏که‏ ‏پریود‏ ‏اتفاق‏ ‏نمی‏ افته‏ ‏
بستگی‏ ‏داره‏ ‏در‏ ‏کجای‏ ‏سیکل‏ ‏ماهیانه‏ ‏قرص‏ ‏رو‏ ‏خورده‏ ‏باشین‏ ‏
اگر‏ ‏در‏ ‏اوایل‏ ‏دوره‏ ‏باشه‏ ‏امکان‏ ‏داره‏ ‏تا‏ ‏پ۱۵‏ ‏روز‏ ‏و‏ ‏اگر‏ ‏در‏ ‏اواخر‏ ‏دوره‏ ‏باشه‏ ‏می‏ ‏تونه‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏دو‏ ‏روز‏ ‏پریود‏ ‏اتقاق‏ ‏بیوفته‏ ‏ ‏

so سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:51 ب.ظ

سلام
من در روز پنجم پریودم با همسرم رابطه مقعدی داشتم البته منی کاملا خارج از بدنم تخلیه شد
ولی چون نگران هستم که ممکنه مقداری از پیشاب یا منی به واژنم راه پیدا کرده باشه میخوام بپرسم که ایا ممکنه باتوجه به اینکه پریود بودم و تا دوروز بعد هم خونریزی کم و لکه بینی داشتم بارداری اتفاق بیفته؟
( در ضمن من در فواصل بین پریودهام اصلا لکه بینی ندارم و دوره هام تقریبا منظم و ۲۸ تا ۳۲ روزه است و تقریبا ۱۹ تا ۲۱ هر ماه عادت ماهیانه میشم)
ممنون میشم اگر جواب من را بدین.
با تشکر

سلام
امکان‏ ‏بارداری‏ ‏واسه‏ ‏شما‏ ‏به‏ ‏هیچ‏ ‏وجه‏ ‏وجود‏ ‏نداره
بدلیل‏ ‏اینکه‏ ‏ ‏شما‏ ‏پریود‏ ‏بودین‏ ‏یعنی‏ ‏حتی‏ ‏اگه‏ ‏منی‏ ‏به‏ ‏واژنتون‏ ‏هم‏ ‏رسیده‏ ‏باشه‏ ‏رحم‏ ‏شما‏ ‏شرایط‏ ‏بارداری‏ ‏و‏ ‏نداره‏ ‏
در‏ ‏ضمن‏ ‏توصیه‏ ‏من‏ ‏به‏ ‏همه‏ ‏اینه‏ ‏
از‏ ‏س‏ ‏ک‏ ‏س‏ ‏مقعدی‏ ‏پرهیز‏ ‏کنین‏ ‏
عوارض‏ ‏زیادی‏ ‏داره‏ ‏که‏ ‏همش‏ ‏هم‏ ‏مربوط‏ ‏به‏ ‏خانم‏ ‏ها‏ ‏میشه‏ ‏
بیماری‏ ‏هایی‏ ‏که‏ ‏درمان‏ ‏ندارن‏ ‏مثل‏ ‏بی‏ ‏اختیاری‏ ‏مدفوع‏ ‏بیماری‏ ‏های‏ ‏مزمن‏ ‏روده‏ ‏ای‏ ‏و‏ ‏...

mahak شنبه 5 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:30 ق.ظ

salam..
mikhasam bedonam az maghad age rabete bargharshe emkanesh hast be parde asibi berese???
aslan az posht emkan dare khon biad??
age be parde asib berese mishe tarmimesh kard tori ke motavajeh nashan bara ezdevaj???
chetorie tarmimesh???
dard dare???
lotfan javab bedin..

سلام
اگر‏ ‏مطمئن‏ ‏هستین‏ ‏که‏ ‏رابطه‏ ‏فقط‏ ‏مقعدی‏ ‏بوده‏ ‏پس‏ ‏این‏ ‏امکان‏ ‏وجود‏ ‏داره‏ ‏که‏ ‏خونریزی‏ ‏که‏ ‏داشتین‏ ‏از‏ ‏مقعد‏ ‏بوده‏ ‏باشه‏ ‏تقریبا‏ ‏همیشه‏ ‏در‏ ‏نزدیکی‏ ‏ها‏ ‏ی‏ ‏مقعدی‏ ‏این‏ ‏خونریزی‏ ‏به‏ ‏دلیل‏ ‏اسیب‏ ‏به‏ ‏عروق‏ ‏مقعد‏ ‏اتفاق‏ ‏می‏ ‏افته‏ ‏
در‏ ‏این‏ ‏صورت‏ ‏بکارت‏ ‏‏ ‏شما‏ ‏هیچ‏ ‏اسیبی‏ ‏ندیده‏ ‏و‏ ‏جای‏ ‏نگرانی‏ ‏نیست‏ ‏
برای‏ ‏اطمینان‏ ‏می‏ ‏تونین‏ ‏به‏ ‏یک‏ ‏ماما‏ ‏مراجعه‏ ‏کنید‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏اون‏ ‏بخواهین‏ ‏که‏ ‏پرده‏ ‏بکارت‏ ‏رو‏ ‏بررسی‏ ‏کنه‏ ‏
در‏ ‏صورتی‏ ‏که‏ ‏بکارت‏ ‏اسیب‏ ‏دیده‏ ‏باشه‏ ‏ترمیم‏ ‏بکارت‏ ‏که‏ ‏یک‏ ‏عمل‏ ‏محسوب‏ ‏میشه‏ ‏توصیه‏ ‏نمیشه‏ ‏‏ ‏‏ ‏

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد