دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

اهمیت محاسبات کلینیکی داروها

 

یکی از مراقبتهایی که پرستاران برای بیماران خود انجام می دهند ، مراقبت دارویی می باشد . بمنظور پیشگیری از عوارض دارویی ، پرستاران ضمن دادن دارو از راههای مجاز ، مقدار داروی دستور داده شده را می بایست محاسبه کرده و به بیمار خود بدهند . بدین منظور و بدلیل زیر محاسبات کلینیکی داروها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد .

1/ اجازه تجویز و استفاده داروها توسط پرستار در موقعیت های بحرانی

2/ تنوع نوع روش استفاده از داروها ( بولوس ، انفوزیون )

3/ اثر گذاری بعضی از داروها با دوزهای خیلی کم ( دوپامین )

4/ اختلاف زیاد بین دوز درمانی در بین داروها ( آتروپین ، بریتلیوم )

5/ اختلاف کم بین حداقل و حداکثر دوز ها درمانی داروها   ( ایزوپرترنول ، نیپراید ، لیدو کائین )

6/ تغییر در مکانیسم تاثیر داروها با کمترین تغییر در دوز دارو ( دوپامین )

7/ اختلاف زیاد مابین دوز دارو و مقدار دارو در آمپول ها و ویالهای   موجود ( TNG ، نیپراید )

در پست های بعدیم سعی می کنم به طور جداگانه و کامل توضیح بدم ...

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سانا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ب.ظ http://soghoteyekfereshte.blogsky.com

سلام
خیلی خیلی ممنونم که سر زدین

خیلی خیلی خوشحالم کردین

من عاشق پرستارها م


هر جند که خودم دوست نداشتم بیام توی این حرفه

چون ظرفیتشو نداشتم از تظر روحی

اما عاشق پرستار ها هستم

عزیزم بازم پیش من بیا


خدانگهدارت

arash دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:38 ب.ظ

با سلام
من به همراه همکارانم مشغول نوشتن مدل ریاضی جهت تخصیص بهینه داروها هستیم و اکنون نیازمند راهنمایی های خاص دارویی می باشیم
خوشحال می شویم در صورت امکان با بنده مکاتبه نمایید
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد