دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

دانسته های یک پرستار و مشاوره ی پرستاری

مشاوره پرستاری (سوالات خود را در بخش نظرات درج نمائید)

من یک پرستار هستم .

 

سلام 

آره

یه نفر بهم گفت که همه نمیتونن از وبلاگت استفاده کنن ...

می دونی من یه پرستار اورژانسم تو یه شهر شلوغ البته هنوز ۳ ساله که دارم اورژانس کار می کنم (( تازه فارغ التحصیل شدم ))

اینو واسه کسانی می نویسم که احتمالا از پرستاری یه خانم می شناسند که روپوش سفید تنشه و آمپول دستش ......

اما باید بدونین که این خانم یا آقا ( مثه من ) چهار سال درس خونده و لیسانس داره ـ دانسته ها و معلوماتش کمتر از یک پزشک عمومی نیست چه بسا که به خاطر دیدن و کار کردن و مراقبت از مورد های متعدد و متفاوت از انواع بیماران در موارد بسیاری دانشی فراتر از یک پزشک عمومی داشته باشه .

من می خوام یا حداقل آرزو دارم یک پرستار باشم که بتونه حرفه ی پرستاری رو به این شکل به همه بشناسونه

می خوام همه بدونن که این پرستارها هستند که بیمار رو اداره می کنند نه پزشک و متخصص

اما متاسفانه تو یه جایی مثه جایی که من کار می کنم تمام زحمت و بیداری و جنگ اعصاب واسه پرسنل پرستاری و...  راحتی و ۱۵ دقیقه سرجمع تو بخش بودن واسه متخصص هاست اونوقت زمانی که مشکلی هم به وجود بیاد دیواری کوتاه تر از دیوار پرستار وجود نداره

 با شما هستم زمانی که به یه آقای مهندس احترام میزارین ( کسی ناراحت نشه داداشم مهندسی مرتع داره ) اونم چهار سال درس خونده و هنوز درسش تموم نشده اسمش مهندسه اما من اوا می شم یه آمپول زن ..... اما زمانی که مردم می بینن از لحاظ علمی و کار بالینی مهارت دارم می شم آقای دکتر !!!!!

بارها زمانی که بهم گفتن آقای دکتر با همون لحن شادی که همیشه تو برخوردم دارم گفتم :

من یک پرستار هستم .

 سعی می کنم هم مطالبی بنویسم که دوستام استفاده کنن ( این مطالبو از کتاب ها یا اینترنت  اینجا می نویسم و بینا به درخواست پرستاران ) 

و هم مطالبی که به درد همه بخوره و همه ازش استفاده کنن

مطمئن باشین تکراری نمی نویسم خیلی از چیزا رو  فقط یه پرستار اورژانس می دونه فقط و فقط یه پرستار اورژانس

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
فرانچسکو پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ق.ظ http://parsicloob.blogsky.com

سلام
اره پرستاری کار سختیه چه میشه کرد اقای دکتر!
باید ساخت دیگه اوضاع بهتر میشه
به ما هم یه سربزن

ف-ناجی پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام دانشجوی ترم یک پرستاری هستم.اطلاعاتی مختصر (کوتاه ومفید)در مورد تشخیصهای پرستاری اولیه(بیماری هایی چون مالتیپل اسکلرزیس دیابت وانواع شکستگی ها )میخواستم
..ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد